bye2 julai. see you next year.

berlalu lah suda julai kini ogos kembali.
apa2 pun, assalammualaikum dan salam sejahtera ya semua.
sebelum terlambat, selamat berpuasa dan tak lama lagi nak raya. :)

 banyak yang berlaku tyme bulan julai nie.
antaranya;
first, 
bulan ramadhan tiba, mula2 aku excited sngt2.
trsngt sngt excited lh.
tapi bila cikgu2 aku da bgi tajuk assingment setiap subjek.
naaa.. start sana suda aku macam naik gila.
sejarah, agama islam, sains, english dan elektrik.
english dan elektrik bukan kena buat assingment ja, 
tpi kena present lagi apa yang kami buat.
yang english 2 ok lagi.
tapi yang elektrik, da 3 assingment.
biar pun kerja kumpulan.
aku kena buat yang terbaik.
apa tidak nya, 
sampai 2 minggu aku tak cukup tidur gara2 benda nie smua.
tpi, bnda nie smua jgx utk msa dpan aku.
so, kena sabar dan redha dengan segalanya.

kedua,
tyme aku pegi rumah sir aku,
nak buat study group dengan kawan.
dia cakap kt aku da suprise.
pikirkan nak bagi hadiah ke kat aku.
rupa rupanya,
result semester 3 da keluar.
mula2, excited gila aku.
sebab betul2 aku tak sabar nak tengok result aku.
sekali aku tengok, tak tercapai hajat aku.
dapat 1A je, yg lain B.
pointer aku lagy, tak dapat 3.50 .
sungguh menyedihkan.
tak pe, semester 4 aku blh cuba lagy.
insyaallah. :)

ketiga,
raya dah nak dekat.
mesti da yang beli baju raya kan.
aku pun beli lah jgx dengan family.
tapi aku mampu beli 1 seluar jeans, 1 baju kemeja and 1 tshirt.
nak beli banyak2, rsa mcm menyusahkan mak bapak aku ja.
umur da 17tahun,
tapi guna duit mak bapak.
nampak sngat macam budak2 aku nie.
cepat2 lh aku habis belajar.
takde jgx aku rsa aku menyusahkan mak bapak aku lagi.
tapi apa2 pun, study dulu rajin2.

keempat,
aku da new hobby. :)
nak tau?
buat origami.
buat burung lah, kotak lah, dan macam2 lah.
aku minat benda nie sebab aku rasa hasil kita buat nampak comel.
macam budak2 lah plak aku nie. hahahaha
lagi pun, daripada aku buang masa begitu ja.
bagus aku buat origami untuk tunggu masa sungkai.
tak jgx aku rasa lapar sangat.
tapi apa2 pun,
aku nak buat banyak2 origami.. hahaha
terutama, origami love. :)

kelima,
tak lama lagi  nak raya.
tinggal berapa hari ja lagi.
tak tau nak raya kat labuan atau kat tawau.
bapa aku nak sangat raya kat tawau.
tapi aku tak nak.
sebab aku da plan dengan kawan2 aku nak konvoi raya nie kat labuan.
last2, minit bapa nak raya kat tawau.
hancur plan aku.
suda lah boring raya kat sana.
tak macam dulu. semua ok.
sekarang, bermusuh ja.
tapi kalau aku tak raya kat tawau,
kesian plak adik aku nie.
suda lah lama dia tak jumpa family kandung dia.
aishh..
raya tawau ja lh nie alamat nya.

keenam,
da 1 budak nie.
blh di katakan aku minat lh jgx.
tapi jarang on9 fb.
kalau on9 pun sekejap ja.
tpi asal aku chat dengan dia,
mesti dia cakap dia sakit demam lah apa lah.
nak jgx aku ketuk kepala budak nie.(ska aty ja nak ketuk kepala anak dara orang).
macam tak pandai jaga kesihatan ja.
umur da 17 thun da pun.
tapi apa pun, aku da lah cikit jatuh shhhinnnnnttaa dengan dia..
hahahaha
tapi, malas nak berharap sangat. 
nanti yang diharap dapat sakit ja.

ketujuh,
aku pun da tak tau lagy apa aku buat.
aku rasa aku nak sambung mesin rumput pagi2 nie.
puasa lagy nie.
dugaan betul.
k, lh.
bye assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment