maafkan aku jika aku bersalah.

assalammualaikum.
sebelum aku mulakan tajuk entry aku kali nie,
aku nak cerita pasal seseorang.
first,
aku kenal bdk nie dari fb. tapi sebenarnya dia nie aku kenal dari form 1.
masa tu kami sama kelas. tapi aku tak brapa knal sngat dgn dia.
cuma kenal besa2 ja. 
besa lah cuma kwn kelas ja pn.
tak lebih tak kurang.

then,
pada tarikh september 13, 2012,
aku mula chat dengan dia nie.
yang aku masi ingat, tyme tu aku kerja Mcd.
dlu, tyme sblum, slpas dan tyme aku rhat kerja, aku selalu check kalau dia on9 tak,
tapi tyme tu, mmg niat aku cuma ingin berkawan ja dengan dia.

pada tahun 2013, tyme bulan brapa pn aku da tak ingat.
yg aku ingat, tyme tu cuti skula 2 minggu.
start sna kami selalu chat.
aku selalu tunggu dia on9.
dalam 2 minggu tu jgx byk kami bchat.
mcm2 kami chat.
psal pelajaran, stress, trlalu byk lh..
lpz tu, bila akhir2 nak habis cuti tu.
kami masing2 rasa mcm nak berpisah.
besa lah, skula kn.
tak dapat nak chat selalu.

lpz tu, start sda skula. 
kami pn jarang bchat.
kdng2 ja bchat
tpi kalau kami bchat pn,
tengah2 malam..

tapi masa nie lah aku mula suka dia,
dia pn ada suka aku.
tapi dia tak brapa suka aku sebab aku nie seorang perokok dan lain2.
nak di ingat kn balik, aku nie dulu banyak buat dosa.
tapi lama kelamaan,
aku jadi suka sangat dengan dia.
perasaan sayang aku terhadap dia pn timbul.

then,
da 1 hari tu, aku bagitau dia yang aku suka dengan dia.
dan aku bawa dia couple dengan aku.
tapi dia tolakk.
dia cakap dia berjanji taknak dengan aku kalau aku tak berhenti merokok.

then, 
start lah bulan puasa.
tyme nie dia selalu on9 tengah2 malam.
kadang2 aku selalu tunggu dia.
sbb aku da mula sayang kn dia.
mcm aku ckp tdy.
aku msi ingt lagy,
dia selalu sruh aku kurang2 kn merokok.
dan dia sruh aku berjanji dengan dia aku mesti puasa full. 
dah nak akhir2 bulan puasa 2,
aku balik kampung, dia pun sma.
dia balik brunei.
dia nak melawat kubur arwah bapa dia.
aku pn da rsa sedih lh jgx.
sbb cnfrm tak dapat bchat lagy.
tpi dia lagy sedih,
sbb dia rindu sngt dgn bapa dia.

then,
raya sda, aku rsa sunyi ja.
tda dapat bchat dgn dia.
aku rndu sangat2 dengan dia tyme nie.
bila aku balik labuan,
aku da bchat dgn dia,
dia ada cerita pasal tentang raya dia d brunei.
psal sepupu dia kena rasuk.
sepupu paling dia sayang lagy..
kesian dia. tak dapt beraya dengan sepupu dia yg dia sangat sayang.
kesiiann dia.

ok skunk bebalik dengan tajuk aku.
 aku kn selalu bchat dengan dia.
dia selalu tanya aku.
aku selalu bchat dengan spa?
aku ckap lah aku selalu bchat dgn classmate aku.
aku just ckp chat dgn kwn.
aku nie bnyk kwn. 
kwn skula rendah, kbnykkan kwn lamalh.
bru2 nie,
aku ada bchat dengan berapa org prempuan yg aku tak kenal.
dlm 2-3 org gtu.
tpi niat aku cuma ingin brkwn.
yg lain cuma cuma makcik aku yg sebaya dengan aku dan kwn lama aku.
itu je pn.

tiba2 1 hari tu, fb aku kena hack.
aku pikir spa rpa2nya dia.
tapi malang nya,
dia da salah faham dengan aku.
dia pikir aku nie seorang yg suka chat dgn prempuan.
aku da cuba terangkan kt dia.
tapi dia mcm tak percaya ja.
daripada hdup aku merana,
bagus aku hidup sendiri.
tapi apa2 pn, dia tetap aku sayang. :'(
jika aku da buat salah selama kita kenal,
aku mntk maaf sangat2.


aku akan selalu merindui dirimu AMAL. :'(








No comments:

Post a Comment